Goud zoeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Goud zoeken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Goud zoeken

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De camper moest toch nog een keer goed getest worden ;-). Dus zijn we vorig weekend naar Coloma gereden. Een uurtje rijden van huis ligt dit kleine dorpje aan de American River waar in 1848 het eerste goud in Californië werd gevonden.

Coloma resort is een mooie camping in de bossen aan de oever van de rivier. We moeten wel even een smalle brug over met de camper. Onze camper komt te staan naast een joekel van een Amerikaanse camper, (type touringcar met 4 uitschuifbare delen) met twee hondjes in een 'kenneltje' erbij. Gelukkig zijn de plekken zeer ruim en we staan aan de rivier!
Iets verderop is de rivier beter bereikbaar en Lasse gaat meteen aan de slag om goud te zoeken. Op de ouderwetse manier. Met een schaal waarin je steentjes opschept uit de rivier en met wat water ronddraait tot het goud in het midden overblijft. Maar helaas voor Lasse is het meeste goud hier al wel opgeschept..... Dan maar weer over gaan tot het altijd favoriete steentjes gooien in de rivier. Waar Annelie ook fanatiek aan meedoet.

's Avonds eten we aan de picknick tafel voor onze camper bij de rivier. Lasse en Annelie hebben erg veel zin om samen boven in de camper te slapen. Maar eerst gaan we nog luisteren naar een 'story teller' die op een grasveldje vlak bij onze camper levendig vertelt over de geschiedenis van de goudzoekers en de 'mountain men' die naar het Westen van Amerika trokken om hier hun gelukt te zoeken. Met veel oude attributen en een heuze luchtbuks en een kampvuur een boeiend en leerzaam verhaal voor Lasse en voor ons.

De volgende dag gaan we kijken bij een stroomversnelling iets verderop de rivier waar de rafters voorbijkomen in kano's en grotere boten. We moeten wel even een slang ontwijken. Een goed moment om de kinderen uit te leggen nooit in de buurt van een slang te komen.
's Middags rijden we terug via Placerville waar we lunchen in een organisch cafe. Waarbij het meest bijzondere is dat als je door het cafe loopt, het cafe eindigt in een oude goudmijn.

Een weekend dat voelt als een kleine vakantie. De echte vakantie, in Nederland, komt nu snel dichterbij. 12 Juni is Lasse's laatste schooldag en 2 dagen later stap ik met de kinderen in het vliegtuig naar Nederland. Jeroen volgt een week later, maar die moet eerst nog een week werken in Nederland. We hebben er veel zin in. Ook Lasse kijkt er erg naar uit om zijn vrienden weer te zien en een weekje mee te draaien op zijn oude school.

Maar eerst gaan we morgen de eerste wedstrijd van het Nederlands Elftal volgen op de Amerikaanse tv.....

• 09 Juni 2012 - 07:45

Heleen:

Klinkt allemaal geweldig en stoer. Het blijft steeds erg leuk om jullie belevenissen te lezen en een beetje te zien op de foto's. Kijk er naar uit jullie weer te gaan zien. Tot snel.