Summer camp - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Summer camp - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Summer camp

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Hoe overbruggen Amerikaanse ouders de 10 weken zomer vakantie?
Het antwoord is summer camp. Uit de Amerikaanse films kenden we het al wel. Maar het bestaat dus nog steeds. Kinderen gaan naar summer camp(s) omdat hun ouders gedurende de zomer veelal gewoon werken. Drie weken met de familie op vakantie zoals in NL, komt hier gewoon niet voor.
Om Lasse nog wat meer te laten integreren hebben we hem hier ook mee laten kennismaken. Via de sport club heeft hij een week lang dagelijks van 9 tot 17.00 uitstekend vermaakt. Vooral het zwembad en de computer spelletjes waren favoriet. Maar als het buiten 40 graden is kun je ook moeilijk verwachten dat de leiding een speurtocht organiseert. Het was even wennen aan de mate van georganiseerdheid voor ons. In tegenstelling tot de normale school was het hier allemaal wat losser, lees minder georganiseerd. Zo heeft Lasse de eerste dag wat honger gelden omdat we zijn lunch niet geregeld hadden....... arme jongen. Hij had gelukkig nog een hotdog geritseld met geleed geld.... leerervaring!

Dan is het toch best spannend als je hoort dat hij op dag 3 naar een pretpark gaat, dat 2 uur rijden weg ligt.... Alhoewel het was voor ons spannender dan voor Lasse. Hij kwam terug met allemaal stoere verhalen over de achtbanen waarin hij geweest was en wat hij allemaal meegemaakt had. 'Best field trip ever' zoals hij zelf zei.

Verder is het hier nu serieus warm. We hebben een nieuw record genoteerd voor ons zwembad water, 35 graden bijna 100 fahrenheid..... hoe moeten we ooit nog weer wennen aan kouder water? Heerlijk is het om erin te duiken vooral 's avonds, als het buiten wat afkoelt!.

Dit weekend hebben we cultureel gedaan in San Francisco. We hebben de Science Academy bezocht met Nicole (vriendin van Gea) en Fred Mendez (collega van Jeroen) en hun twee kinderen. Zij hebben lang in SF gewoond en kennen dus de goede plekken.

Vooral het regenwoud en het Aquarium waren zeer de moeite waard. De kinderen hebben genoten van de 1000en vissen, de slangen en de vlinders... Na een bezoekje aan de speeltuin hebben we afgesloten met een diner in de oude woonwijk van Nicole en Fred. Erg leuk om zo de stad te leren kennen aan de hand van bekenden.... en heerlijk dat het daar ook wat koeler was dan hier in Roseville. Als het kwik richting de veertig graden gaat in de middag, doe je niet zo heel veel meer. Gelukkig houdt de airco het allemaal behoorlijk comfortabel.

Annelie was zondag voor een kinderfeestje uitgenodigd in het zwembad, er mocht 1 ouder mee. Het kindje kende Annelie nauwelijks. Ze zit ook op de kinderopvang maar op andere dagen. Toch had Gea een geweldig leuke ochtend in het zwembad. En de mannen hadden besloten om naar de bios te gaan (zondag ochtend.... we raken aardig ingeburgerd!) Ice age 4, erg grappig en lekker verkoelend !

Daarvoor had ik een serieus begin gemaakt met de training voor mijn ronde rond Lake Tahoe. 1/2 september 120 km op 2000 meter hoogte, wel weer een uitdaging. Van 8-10 heb ik dus een rondje rond Roseville gefietst.

Komende week is het de laatste vakantie week en we krijgen dan leuk wat mensen op bezoek. Eerst Sander en Jildou die met hun twee kinderen de wereld over trekken en langskomen in Roseville. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt naar al die bijzondere plekken die ze bezocht hebben. Maar het zwembad zal wel weer wonderen doen. En ook komen Gea's zus en familie, Thea, Rene en Mirthe aan het eind van de week weer terug met de camper. Ze hebben inmiddels veel meer gezien van California dan wij. Gea, Lasse en Annelie zijn alleen de eerste paar dagen nog mee geweest te kamperen. Dat was al prachtig, bij Lake Tahoe en Calaveras Big Trees. We zijn benieuwd naar hun verhalen en tips.

• 13 Augustus 2012 - 22:28

Eline:

Wat een fijne verhalen allemaal! Jammer dat we elkaar gemist hebben in Nederland maar zo gaat dat weet ik uit ervaring met Joan's buitenlandse broers. Gelukkig kunnen we toch communiceren. Liefs, Eline