zomer - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu zomer - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

zomer

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Na onze geslaagde maar ook wel vermoeiende trip naar Nederland, zijn we nu in de echt Californische zomer beland. Elke dag 30 graden (of meer) en geen regenbui te bekennen. Als we s'avonds aan de Pool zitten overvalt ons dan toch wel snel het vakantie gevoel.
Lasse geniet nog steeds van zijn zomervakantie. Dat betekent dat Gea elke dag weer een nieuw programma bedenkt. Want geloof het of niet, elke dag aan de pool gaat ook wennen.
Omdat de camper een aantal weken bezet wordt door de zus van Gea en haar gezin, zijn wij zelf voordat zij arriveerden, nog een lang weekend naar Santa Cruz geweest. Een plekje aan de kust waar het wat koeler is, en dat bekend staat om de hippies. Veel vreemde mensen inderdaad! Eigenlijk helemaal geen typisch Amerikaanse sfeer waarin alles netjes en geregeld is,erg leuk om dat mee te maken.
De kinderen hebben genoten van het strand, de ritjes met een stoomtrein door het Redwood forrest en de "Mistery spot". Een rare plek in een bos, waar door magische krachten water bergop stroomt en mensen "krimpen". Vooral Lasse heeft hier de nodige theorietjes op losgelaten maar fun was het zeker.

De week daarna werd Annelie 3. Kleine meisjes worden groot, dus ze heeft besloten haar luiers weg te gooien! Haar verjaardag hebben we vooral in het weekend gevierd met een pool party met haar vriendinnetjes en de ouders, ook de familie van Gea die inmiddels gearriveerd was, was natuurlijk van de partij.

Het blijft speciaal om dit "nieuwe" leven te laten zien aan familie en bekenden. Leuk om te zien dat Annelie genoot van alle aandacht, hoewel ze ook wel een beetje verlegen aan het worden is. Vooral als mensen voor haar gaan zingen kruipt ze het liefst ver weg.

We merken aan Annelie dat het voor haar verwarrend is om op zoveel plaatsen te zijn. Nederland, Roseville en dan weer in de camper leveren soms verwarrende momenten voor haar op. Als we in de camper Santa Cruz naar Roseville rijden en haar zeggen dat we naar huis gaan. zegt ze:"leuk, dan kan ik weer met Susanne spelen" (ons achterbuur meisje in NL).... Tot nu toe heeft ze hier niet veel last van gehad, maar nu mixt ze Roseville en NL wat vaker door elkaar.

Op het werk is het opvallend dat gedurende de zomer de zaken op volle kracht door gaan. Waar in Nederland alles in de zomer vakantie toch wat rustiger wordt, is dat hier helemaal niet het geval. Dat komt omdat de Amerikanen vaak niet langer dan een week vakantie nemen. Toch heel anders dan hoe we daar in Nederland mee omgaan. Wellicht hebben ze door al dat mooie weer s'avonds ook een vakantie gevoel....en hoeven ze daarom wat minder lang weg.

Na het vieren van Annelies verjaardag zijn Gea en de kinderen nog een paar dagen op pad met haar familie. Naast de camper is er een tentje mee, je moet toch wat doen om die 10 vakantie weken van Lasse door te komen! Over 3 weken mag hij weer naar school. dat zal wel weer even wennen zijn.
Een dag voordat school begint wordt zijn klas bekend, die hangt dan op het schoolgebouw. Door alle verhuizingen in de zomer maken ze pas vlak voor het schooljaar de indelingen van de klas en de juffen bekend. Weer eens wat anders zullen we maar denken....

Verder volgen we hier natuurlijk de Olympics. Gelukkig kunnen we nu een beetje voor twee landen juichen.... al moet ik zeggen dat ik van het synchroon springen in het zwembad.... wat hier een heel avond vullend programma is, toch wat minder warm word. Wel mooi om te zien hoe sport hier toch op een andere manier beleefd wordt. De trots spat er vanaf.....en verliezen lijkt geen optie. Nu maar hopen dat onze oranje- ploeg de teleurstellingen van het EK en de tour een beetje weg kunnen spoelen.