Fietsen in de zon en sneeuw in Lake Tahoe - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Fietsen in de zon en sneeuw in Lake Tahoe - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Fietsen in de zon en sneeuw in Lake Tahoe

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Roseville

De afgelopen weken hebben we bezoek gehad van "oud" collega's die hier in California op bezoek zijn bij de bank. Het is leuk om hun onze nieuwe leef- en werk omgeving te laten zien. De meeste mensen verwachten een moderne bank. Waarschijnlijk omdat California met Silicon Valley een broedplaats voor moderne techniek is. De werkelijkheid is alleen een beetje anders. Amerikanen gebruiken nog steeds veel cash geld en cheques. Daarom zijn er in banken hier nog veel balies met "tellers". Omdat we dat in Nederland niet meer gewend zijn geeft dat vaak een wat "terug in de tijd" idee.

Ook heb ik mijn eerste fietstocht volbracht met een aantal collega's, de "tour de Lincoln". 40 miles in heuvelachtig terrein. Gezellige tocht, die ook super goed georganiseerd was. Ik was zo enthousiast dat ik me inmiddels heb ingeschreven voor een tocht van 60 miles met 4500 ft klimmen... ik ben benieuwd. Ik was natuurlijk behoorlijk geïnspireerd door de overwinning van Robert Gesink, in de tour of California. Erg leuk om te zien hoe enthousiast iedereen hierop reageert.

Gea is inmiddels zo geïntegreerd dat haar programma soms wat druk wordt. Vooral het taarten bakken voor pasgeboren baby's en verjaardagen neemt de nodige tijd in beslag. Zeker als dan ook nog de oven kapot gaat. We krijgen binnenkort gelukkig een nieuwe! Dit weekend is memorial day weekend, dat betekent dat we op maandag vrij zijn. De Amerikanen herdenken dan alle gevallen soldaten vanaf de burgeroorlog. Ons oorspronkelijke plan was om met de camper op pad te gaan. Maar alle campings bleken al vol geboekt.... Plotseling werden we door Nicole uitgenodigd om samen met haar dochter Hannah naar een huis bij Lake Tahoe te gaan. Het huis is van een schoonzus van haar. Onder het motto: zo maak je nog eens wat mee, hebben we meteen ja gezegd. Zo zitten we nu in een schitterend "Oostenrijks" huis op 2.000 meter hoogte. Enige nadeel is dat het inclusief de kou en zelfs sneeuw is! Even dus de 25+ temperaturen ingewisseld voor temperaturen rond de 10 graden en lager, maar wel fun !

Ondertussen gaat de tijd hier wel snel, over ruim twee weken vliegt Gea al met de kinderen naar Nederland. We zijn erg benieuwd hoe de kinderen dat zullen vinden !