Camper mania - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Camper mania - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Camper mania

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

16 Mei 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Toen ik ooit voorstelde aan Gea om een tijdje naar de VS te verhuizen, had ze eigenlijk maar 1 voorwaarde: De aanschaf van een camper. En zoals jullie weten, wat Gea in haar hoofd heeft gebeurt meestal.

En zo zijn wij sinds afgelopen donderdag de trotse eigenaren van een Camper. C-class RV zoals de Amerikanen zeggen klinkt toch beter. We hebben hem gekocht van een wat oudere man die wat achteraf woonde en een groot aanhanger was van de pro rifle association, maar verder wel betrouwbaar over kwam. Of dat echt zo is gaan we de komenden maanden meemaken.

Zoals je in de meeste foute Amerikaanse films ziet was er spaken van een "cash" transactie,,,, we gingen dus met een flink bundeltje 100 dollar biljetten op zak onderweg en hebben die een voor een uitgeteld op de keukentafel. Heerlijk dat moderne betalingsverkeer hier !

"Toevallig" hadden we net een weekend tripje naar de start van de tour of California gepland. Dit is een wielerwedstrijd waar ook de Rabo ploeg aan mee doet. Eigenlijk voor onze bank hier het grootste sponsor project van het jaar. Gea zocht dus snel een leuke Rv camping op in Santa rosa ( net boven San Francisco) en vol beladen gingen we met ons 6 persoons campertje op pad.

Even wennen om deze 2,5 meter brede en 8 meter lange vrachtwagen op pad te gaan. Maar al snel kwamen onze Nieuw Zeeland herinneringen boven, en hebben we volop genoten. Lasse en Annelie vinden het prachtig en genoten ook van de speel kameraadjes op de camping.

Deze camping had trouwen veel vaste bewoners (veelal alleenstaande mannen) ook dit kom je wel tegen in die foute Amerikaanse films! Wel prachtige natuur en de volgende dag hebben we genoten van de start van de tour of California. Voor de start gepraat met wat bekende rond om de ploeg en Lasse is nu de trotse bezitter van een shirt vol handtekeningen (of is papa de trotse bezitter?)....... De meeste Amerikanen reageren wat verbaasd op onze aanschaf, past blijkbaar niet helemaal in het expat plaatje. Maar wij hopen de komende jaren met de camper deze prachtige staat te gaan verkennen. Af een toe een weekendje en in de zomer wat langer. En wie weet gaat Gea er nog mee op stap voor coachingsgesprekken...

En natuurlijk staat hij ook ter beschikking van onze bezoekers. Tijdens ons huwelijks/afscheidsfeest (al weer 6 maanden gelukkig getrouwd !!!) hebben we gevraagd om een bijdrage aan dit project dat nu gerealiseerd is! Nogmaals bedankt allemaal en ik zou zeggen kom hem gerust bewonderen en uitproberen !!!!!

• 16 Mei 2012 - 07:59

Inge:

Ik wou dat de centjes me ineens aan kwamen vliegen, dan zat ik zó in Amerika om die mooie camper uit te proberen!! Gelukkig zien we jullie gauw weer. Veel campeerplezier x

• 17 Mei 2012 - 21:13

Thea:

Joepie, onze camper is er!! ;-)

Tickets zijn geboekt. Dit weekend maar weer eens Skypen

Knuf Thea

• 18 Mei 2012 - 15:28

Joan En Eline:

Gaaaave camper, ziet er goed uit. Jullie gaan daar vast vele leuke uitstapjes mee maken. Joan herkende Bram Tankink onmiddellijk, een tukker natuurlijk!

Groetjes uit Dongen