Oranje - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Oranje - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Oranje

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

01 Mei 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Het lijkt wel elke dag feest, als ik zo onze verslagen nog eens doorlees. Dat kan natuurlijk niet waar zijn. Jeroen gaat gewoon door de week naar zijn werk, Lasse gaat naar school en Annelie is 3 ochtenden op haar playschool. En ik stort me dan op boodschappen, tuin, huis, zwembadonderhoud, speelafspraken met andere 'jonge' moeders, of en potje tennis. En natuurlijk contacten onderhouden met vrienden en familie in Nederland. Wat door het tijdverschil van 9 uur alleen mogelijk is voor 2 uur 's middags.
Het moeilijkste moment van afgelopen week was het naar het vliegveld brengen van Jeroens ouders. We hebben het heel fijn gehad samen en we zien ze deze zomer weer, als we in een paar weken in Nederland zijn.

Gelukkig hebben we hier ook al veel mensen ontmoet. We zijn razendsnel ingeburgerd, sneller dan ik had verwacht. Maar afgelopen weekend was het even alleen maar Nederland wat de klok sloeg.

Zaterdag zijn we naar San Francisco gereden waar in het Golden Gate park een echte oranjedag was georganiseerd. Na zo'n 2 uur rijden kwamen we bij het gigantische park aan, en helemaal aan het eind was een deel afgezet voor de oranje festiviteiten. Er was een kleine vrijmarkt, live muziek, er waren poffertjes, frikadellen en een afgezet terrein waar bier gedronken mocht worden. En natuurlijk een heuse Rabobank stand. Grappig want daar stonden Amerikaanse collega's van Jeroen bij, die geen woord Nederlands spraken.
Dit alles onder een grote Hollandse molen die daar in het park staat. Voor de kinderen was er zaklopen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen en andere spelletjes waar Lasse zich vol overgave op stortte (nadat we een patatje met een een frikadel speciaal hadden gegeten). Toen we weer naar huis gingen hebben we maar even een ommetje gemaakt over de Golden Gate bridge. Dan weet je weer zeker dat je echt niet in Nederland bent.

Zondagmiddag waren we uitgenodigd voor een oranjefeestje in de tuin bij Carla en Sander met een man of 20. Ik had een oranje marsepein taart gebakken, wat aardig wat tijd had gekost omdat ik de marsepein zelf moest maken. (iemand nog een goed recept? ik heb het nu met amandelmeel gedaan, maar het blijft te grof en korrelig) Een aardig experiment, dat net niet helemaal geslaagd is, maar wel lekker smaakte! Verder waren er bitterballen, oranje cupcakes, saucijzenbroodjes, Limburgse vlaaien en oranjebitter... En uiteraard stond de barbecue aan. De kinderen hebben zich heerlijk vermaakt bij het zwembad.
Kortom, niet elke dag, maar toch weer twee dagen feest.

• 06 Mei 2012 - 19:25

Willeke:

hoi jeroen,
    nou dit keer ben ik het niet vergeten, jou verjaardag! dus bij deze van harte gefeliciteerd en nog vele jaren erbij. nou gea die oranje cakejes zien er erg goed uit en voor een goed recept zul je toch even bij de tante van jeroen langs moeten. nog heel veel plezier daar en een dikke knuffel voor de kinderen. tot gauw!