tropische temperaturen en toch op de skies - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu tropische temperaturen en toch op de skies - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

tropische temperaturen en toch op de skies

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

22 April 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Nu mijn ouders hier op visite zijn, was het voor Gea en mij een goed moment om nog even een mini ski vakantie te houden. Opa en Oma pasten op de kinderen en wij op naar de sneeuw. Dat klonk allemaal als een geweldig plan tot bleek dat precies op de vrijdag dat wij zouden vertrekken de zomer echt begon (30 graden). Toch hebben we ons deze unieke kans om met zijn tweetjes even op pad te gaan niet laten ontglippen. Onze eerste stop was Sugar Bowl een relatief klein skigebied dat op ruim een uur rijden ligt. Het is wel een uur om hoog rijden want Sugar Bowl ligt op zo'n 2200 meter hoogte. Door de regen van vorige week was er genoeg sneeuw gevallen en zo stonden wij om negen uur als een van de eersten bij de lift (Jerome Hill, kan geen toeval zijn!) leuk gebied, geen wachttijden en tot een uurtje of 1 prachtige sneeuw daarna werd het ook bovenin pap sneeuw. En ondanks al ons sporten gingen de bovenbeentjes pijn doen. We hadden een klein hotel geboekt aan Lake Tahoe, een prachtig berg meer op 2000 meter hoogte. Het staat bekend om zijn heldere water en met de blauwe luchten was het een plaatje !
's avonds lekker gegeten in een lokaal bekend restaurant, echt vakantie!

De volgende ochtend zijn we vroeg op pad gegaan na Squaw Valley, voor de wat ouderen onder jullie bekend van de winter Olympische Spelen van 1960. Dit gebied is groter, uitdagender en ook mondainer. Maar ondanks dat het zaterdag was, ook daar zonder wachtrijen geskied. Het is wel wennen dat de stoeltjes liften hier geen beugels hebben om je voeten op te zetten. En de meeste Amerikanen de beugels niet dicht doen.... Ook zijn de pistes lang niet altijd geprepareerd je gaat gewoon naar boven en zoekt het daarna maar uit... wel lekker avontuurlijk! Gedurende de dag liepen de temperaturen zo hoog op dat we verschillende Amerikanen in korte broeken hemdjes en ook zonder shirt de berg af zagen gaan.... Wel goed insmeren deze hoogte met de zon die al zo sterk is....
in de middag werd de sneeuw toch wel zachter en waren onze benen ook wel weer toe aan een terrasje (nog wel even snel een koffie bij de Starbucks op de piste gedaan :-)). In het dorp was er inmiddels een Happy Earth festival aan de gang een gezellige drukte dus.

Tegen het eind van de middag zijn we weer thuis in Roseville nog even met Lasse het zwembad in gedoken. Erg apart om te skiën en te zwemmen op 1 dag. Op zondag heeft ook Annelie het zwembad uitgeprobeerd. In een opblaas bootje heeft ze heerlijk gedobberd. Echt zwemmen is er nog niet bij. Het wordt wel tijd dat we haar dat gaan leren. Er zijn hier cursussen waar ze kinderen vanaf 6 maanden leren om te blijven drijven. Daar moet Annelie ook snel naar toe !.

In de middag heb ik mijn vader en moeder nog even rond gereden in de omgeving. Lincoln Suncity (een bejaarden dorp, Auburn een leuk oud dorpje, en de Auburn Canyon. We hebben niet gewandeld want de temperaturen waren rond de 93 Fahrenheit (34 graden). En daarna bij een erg gezellig Europees restaurantje in de tuin onder de bomen koffie gedronken en bij gepraat.

Kortom een geweldige korte vakantie, DIe Lasse 's avonds heeft afgesloten met een avondduik in het zwembad ! Genieten !!!!! Morgen weer aan het werk BIj de beste bank van California.! Vorige week is de Rabobank daar voor het tweede opeenvolgende jaar toe uitgeroepen. Toch iets om trots op te zijn. !

• 23 April 2012 - 19:16

Ron Roovers:

Tsjonge, tsjonge,
    Het is echt wel afzien daar in California...;-) Prachtig te lezen hoe bizar het inderdaad is, om in 1 dag (of een halve dag ) van de skipiste hoog in de bergen naar 30 graden in het zwembad thuis te verkassen! Maar jullie hebben groot gelijk. Geniet van alle dingen die je daar kunt beleven. Naast het ongetwijfeld harde werken mag er af en toe ook best een wat tijd benut worden voor de 'fun-part', zo was het toch?
    Leuk dat je ouders al op bezoek zijn. Zo zie je maar weer dat 'ver weg' ook maar een relatief begrip is.

Veel plezier nog daar en blijf vooral genieten en het logboek beschrijven.