Nederlands weer en back to school - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Nederlands weer en back to school - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Nederlands weer en back to school

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

15 April 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Na de vakantie van vorige week, moest Lasse deze week weer naar school. Maandag was hij nog wel vrij, hoewel ze hier geen tweede Paasdag kennen. Voor Lasse gaat de school nu tot 12 juni door, zonder vakanties. Eind april gaat Lasse ook de Califonische cito toets doen. Deze toets doet ieder kind en de totaal score van de school bepaalt hoe hoog de school in de rankings komt. Iets wat hier erg belangrijk is. Op dit moment oefent Lasse dan ook al gericht voor deze testen. Duidelijk een andere aanpak dan dat we in Nederland gewend zijn.

Deze week was het Nederlands weer. Veel regen, nu konden we hier ook nog wel wat regen gebruiken na het droge en warme voorjaar. Gelukkig werd het in het weekend beter en eind van volgende week beloofd het tegen de 30 graden te worden. En laat dat nu net het weekend zijn dat Gea en ik nog even willen gaan skiën. Nu maar hopen dat het in de bergen wat koeler is. De afgelopen dagen is daar in ieder geval sneeuw genoeg gevallen.

Opa en oma zijn deze week op reis gegaan. Ze zijn langs de kust richting Los Angeles gereden en komen aan het eind van de week weer richting Roseville.

DIt weekend zijn wij voor het eerst op camper jacht geweest. Het type camper dat we zoeken is wel duidelijk, alleen is het voor hier een relatief zeldzaam en vooral klein type. De meeste mensen rijden hier in halve bussen rond, waar je trouwens met een gewoon rijbewijs in mag rijden, kwamen we dit weekend achter. Hoewel Lasse en Annelie wel erg enthousiast waren over de grote type, gaan wij toch voor het meer bescheiden Europese type camper. Maar dat wordt dus nog wel even zoeken.

Tijdens een fietstoertje kwam ik langs Lincoln Sun city. Dit is een "stadje" dat speciaal gebouwd is voor oudere bewoners. Er zijn er wel meer van in California. Een soort senioren getto, maar dan wel voor gefortuneerden. Natuurlijk was er een golfbaan, maar ook was het heel dorp voorzien van golf cart lanes, naast de bike lanes. In het sportcentrum was het een drukte van belang, met "kleine" tennis banen, Jeu de boules en natuurlijk een driving range. Met een parkeerplaats vol golf carts.... die er zelfs zijn met lichtmetalen spaak velgen.... het moet niet gekker worden !

Zondag is Gea nog naar een Baby shower geweest. Dat is hier een feestje voordat de baby geboren is. De moeder nodige dan een aantal vriendinnen uit, waarmee ze nog een keertje wat leuks doet. Soms wordt er op dit soort feestjes ook het geslacht van de baby bekend gemaakt. Dit gebeurt dan door een taart aan te snijden waarbij je aan de kleur van de binnenkant kunt zien of het een jongen of meisje is. In dit geval was het al wat langer bekend dat het een jongetje zal worden.

De zondag hebben we weer afgesloten met een barbecue. De regen is verdwenen en dus besloot Lasse dat hij een deel van zijn spaargeld ging gebruiken om een boot met afstand bediening te kopen. Hartstikke leuk met zo'n zwembad in de tuin!

• 16 April 2012 - 08:46

Eline:

Wat leuk dat je over de typisch Amerikaanse dingen schrijft. Een baby shower voordat het kind geboren is, een soort alternatief vrijgezellenfeestje, grappig hoor. Wat de camper betreft begreep ik al van Joan dat jullie op jacht zijn. Toen wij ooit een camper huurden in Amerika(modelletje groot naar de maatstaven van Australië en Nieuw-Zeeland) waren we ook maar erg klein in vergelijking met wat we verder tegenkwamen. Natuurlijk was het ruim genoeg en het voordeel was dat we in alle parken terecht konden. Veel succes met de zoektocht. Misschien hebben verhuurbedrijven nog wel wat staan?? Groetekus, Eline

• 16 April 2012 - 17:16

Nico Meerburg:

Ik heb wel interesse in zo'n perfecte oude dag lokatie !

• 19 April 2012 - 17:35

Willeke:

hier in nederland mag het dan wel niet zo`n mooi weer zijn als bij jullie maar ondanks de kou staat de magnolia bij jullie vakantiehuis toch mooi in bloei!!