Vakantie in San Diego - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Vakantie in San Diego - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Vakantie in San Diego

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

08 April 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Afgelopen week had Lasse Spring break. Deze week hebben we doorgebracht in een gehuurd huis in San Diego (1,5 uur vliegen naar het zuiden). om precies te zijn in de wijk La Jolla iets ten noorden van San Diego. In tegenstelling tot Roseville, waar alles nieuw is, is in deze omgeving alles wat ouder en sfeervoller. San Diego is gewoon een grote stad (1,3 miljoen inwoners), maar er is van alles te doen en omdat het nog eens 800 km zuidelijker is, heeft het een echte mooi weer & beach sfeer. Het was heerlijk om deze week met mijn vader en moeder zo door te brengen.

Voor de kinderen was er een druk entertainment programma naast het strand (de zee was nog te koud) en een zee aquarium, hebben we ook Sea World en Legoland bezocht. Sea World was geweldig. De kinderen genoten van de shows, maar ook het kijken naar de vissen, zee otters, pinguïns, orka's en de dolfijnen was hoor hun volle pret. Vooral het bassin waar de dolfijnen mochten spelen en waar je met je handen in het water mocht was favoriet bij de kinderen. Ze hebben zelfs een dolfijn een "boei" laten apporteren. En de dolfijnen lieten zich zo nu en dan ook gewoon aaien, erg bijzonder.

Toch vond Annelie de Orka's het leukste. De show waarin ze "optreden" is ook wel indrukwekkend moet ik zeggen. Lasse vond de Wildwaterbaan erg stoer, totdat hij na afloop zag hoe nat hij was geworden. In de rij voor de attractie moest hij nog erg lachen om opa die een orka poncho had gekocht uit voorzorg... maar na afloop wou Lasse graag snel naar huis omdat hij zo nat was. Je werd niet alleen nat van de attractie zelf, maar langs de baan staan ook waterkanonnen die je als toeschouwer kunt gebruiken, erg leuk als je aan de kant staat..........Sea World was een mooie mengelmoes van fun, educatie, en natuurlijk commercie.

Natuurlijk hebben we ook San Diego zelf bezocht. De stad wordt gedomineerd door de enorme marine basis. Zowel schepen als vliegtuigen varen af en aan. Maar er is ook een deel van de "oude" stad bewaard gebleven, "het gas ampen district". Vroeger de buurt waar alles gebeurde wat verboden is, tegenwording een bruisend uitgaand centrum. Aan het eind van de middag hebben we het haven district bezocht. Een beetje een gemaakte "boulevard" waar van alles gebeurd. een beetje onder het motto als je de historie niet hebt dan bouw je hem gewoon na..... Maar in dit geval wel erg goed gelukt. En we hebben er heerlijk met uitzicht op het water kunnen eten.

Legoland hebben we zonder opa en oma bezocht. Zij zijn met de bus (best bijzonder in de VS) naar de museum wijk "Balboa park" gegaan. Ze waren er in een uurtje, terwijl wij er met de auto een dag eerder 1,5 uur over deden!! Ze waren onder de indruk van de musea die ze bezochten (2 van de 7) en de manier waarop alles was aangelegd.

Wij hebben de rijen mensen in Legoland doorstaan. Het was er erg druk maar de kinderen vonden de klimrekken, duplo blokken, Volvo rijschool, Starwars figuren en miniatuur Amerika (van een paar miljoen lego blokken) en tot slot de "natspuit attractie" erg leuk.

Naast al deze uitjes hebben we ook genoten van ons huisje dat op 100 meter van de oceaan lag. De kust was wat rotsachtig en als er goede golvend stonden kwamen de geoefende surfers direct te voor schijn. Lasse heeft leren skateboarden op een van de boards die bij ons "surfers huisje" lag. De zee in en het echte boards leren ging bij ons strand echt niet (te koud en te hoge golven). Op onze laatste dag hebben we nog wel een walvis gespot vanaf de kust. Deze trekken nu weer richting Antartica.... hij was wel een beetje ver weg, maar toch mooi om dit vanaf het land te kunnen zien. Moe maar zeer voldaan vlogen we zaterdag middag weer terug. Nadat we eerst nog even het vliegdek schip de Nimits bezocht hebben. wat een Enorme schuit is zo'n vliegdek schip zeg !

De zondag hebben we in Roseville dan ook maar even rustig aan gedaan. Paasontbijt (Pa en Ma na de paasdienst in ons kerkje in de buurt (heeft plaats voor 3000 mensen en deze Paaszondag hadden er 6500 1 van de drie diensten bijgewoond). En daarna een PaasBBQ want het weer was geweldig. En oh ja. bijna vergeten. Omdat het zwembadwater inmiddels 21 graden is hebben Lasse en Jeroen het zwembad maar eens echt gebruikt. Ook dat seizoen is dus geopend.

Morgen gewoon weer werken, want helaas kennen ze hier alleen maar 1e Paasdag. Einde van onze eerst Amerika vakantie.... hoewel ook de gewone dagen nog steeds een beetje als vakantie aanvoelen.

• 09 April 2012 - 09:43

Inge:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen, op vakantie tijdens eigenlijk al zo'n lange 'vakantie' die jullie aan het maken zijn! Geniet maar lekker door en doe opa en oma de groetjes van ons. Tot gauw in Rijen (waar ik dan ook woon!!!) xxx

• 09 April 2012 - 18:00

John Loonen:

Leuk om te lezen over je trip naar San Diego. Het echte beachlife aldaar. Jullie leren VS toch wel op een hele mooie manier kennen. Succes met alles.

• 12 April 2012 - 17:09

Lisa & Mirthe:

He lieve Lasse, we zagen net je filmpje waar je een dansje op deed voor school. Wat kan jij onwijs goed dansen zeg!! In de zomer gaan we lekker samen dansen. Dikke kus van je nichtjes uit Zwolle (de club die morgen naar de eredivisie promoveert ;))