Opa en Oma feest ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Opa en Oma feest ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Opa en Oma feest !

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

01 April 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Donderdag is Gea samen met Annelie opa en oma op gaan halen van het vliegveld in San Francisco. Lasse moest gewoon naar school, en stond te popelen toen ze in Roseville aankwamen. Opa en oma kregen direct een "grand tour" door het hele huis. Ook voor ons was het erg leuk om ons "nieuwe" huis aan hun te kunnen laten zien..

Vrijdag was het Grandparents day op Lasse's school. Alle second graders konden hun opa's en oma's mee nemen. De ochtend startte met een spetterend zangoptreden waarbij Lasse op het podium uit volle borst met al z'n klasgenootjes "I'm proud to be an American" meezong. Daarna mochten de opa's en oma's in de klas van hun kleinkind vertellen over hun eigen jeugd. En natuurlijk mochten ze ook de projecten van de kinderen bekijken. De stambomen die ze gemaakt hadden en de verhalen die geschreven hebben over hoe het is als ze zelf 64 zijn! Al met al een een erg leuke dag voor zowel Lasse als opa en oma.

Zaterdag is het mij eindelijk gelukt om een grasmaaier te kopen via Craigslist, de Amerikaanse variant van marktplaats. Na drie mislukte pogingen had ik zaterdag ochtend "beet" en heb ik met mijn vader een 6 pk benzine maaier opgehaald uit Folsom. En verder is onze tuintafel met stoelen afgeleverd. Het tuinseizoen was al geopend, maar deze aanvullingen konden we nog wel gebruiken.

Zondagmiddag hebben we een heerlijke wandeling gemaakt langs Folsomlake. Het stuwmeer staat nog steeds erg laag omdat het hier in de winter heel weinig heeft geregend. De afgelopen weken is daar wel wat neerslag bijgekomen, maar dat ligt nog in de vorm van sneeuw op de bergen.

Deze week gaan we op vakantie naar de zee. We hebben een huisje gehuurd in de buurt van San Diego.

• 02 April 2012 - 11:07

Willeke Van Riel:

wat zullen jullie allemaal blij zijn om elkaar weer eens lekker te kunnen knuffelen. geniet er lekker van en heel veel groetjes van ons.

• 03 April 2012 - 14:19

Fam. Van Tiel:

Hallo allemaal,
    Geweldig dat opa en oma er nu zijn, en dat jullie je nieuwe stek kunnen laten zien. Geniet maar lekker van elkaar. Met het grasveld op het Annie Romeinplein gaat het hopelijk ook de goede kant uit. Het verticuteren is inmiddels gebeurd, en de kalk ligt er ook al op. Nu nog even wat gras bijzaaien (want dat is echt wel nodig) en mest en dan hopen dat het er in juni perfect uitziet. Veel plezier op de vakantie en tot horens.