Parken en nog meer dansen - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Parken en nog meer dansen - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Parken en nog meer dansen

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

26 Maart 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Lasse had woensdagavond zijn dansvoorstelling van school. Alle groepen komen op het podium. Als je wilt komen kijken moet je een kaartje kopen van $ 3,- (Zoals vorige week al gemeld is de school goed in geld ophalen...). Voor een zaal met 400 man stond Lasse met zijn hele klas en nog een klas op het podium te swingen, en we hebben genoten, Lasse voorop! (zie videootje linksonder).

Dit typeert voor mij wel een opvallend cultuurverschil met Nederland.
Waar ze op zijn school in Rijen kinderen zelf lieten bedenken wat ze op het toneel willen doen, wordt hier in Roseville wekenlang geoefend op een uitgestippelde dansshow voor de hele school.
De uitvoering ziet er prachtig uit, maar er is weinig/geen eigen inbreng van de kinderen zelf.
In de klas zie je dat ook terug. Op vrijdagochtend help ik de juf mee. Ik doe wat nakijk werk en andere dingen waar de juf niet aan toekomt. Dit keer mocht ik ook werkjes die de kinderen deze winter gemaakt hadden op een gekleurd papier plakken die uiteindelijk een boekwerkje moeten vormen. De sneeuwpop, het herfstblaadje, de handschoen, die de kinderen hadden ingekleurd waren allemaal voorgekopieerd. Alleen de tekstjes die ze erbij hadden geschreven varieerden. Creativiteit en eigen inbreng worden minder gestimuleerd. Sowieso vraag ik me af waarom de kinderen die niet zelf op een gekleurd blaadje kunnen plakken..... Daarentegen zijn de kinderen wel veel attenter en beleefder dan we gewend zijn.

Verder hebben we deze week de omgeving verder verkend. Eerst in Roseville met bezoekjes aan een prachtige nieuwe bibliotheek (lidmaatschap gratis....) en een aantal leuke speeltuinen, samen met Amerikaanse vriendinnen en hun kinderen.

En op zaterdagmiddag zijn we met z'n viertjes naar het goudmijnstadje Auburn gereden waar een regionaal natuurpark is. Daar hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door een kloof met een snelstromende rivier. Een prachtig gebied waar je ook kan kanoen en mountainbike. Wij hebben het gehouden bij stenen gooien in de rivier en wandelen. We vonden het allemaal geweldig leuk.

Jeroen was afgelopen week voor zijn werk drie dagen aan de kust bij Pismo Beach. Hij heeft alvast een paar folders van de omgeving meegenomen voor op onze gastenkamer. Jeroens ouders zijn vanaf donderdag a.s. onze eerste gasten. Annelie en ik gaan ze ophalen van San Francisco Airport. We kijken er allemaal erg naar uit. Lasse heeft een kalender gemaakt waarop hij de dagen afstreept tot hun komst. Voor Annelie is het nog wel lastig te begrijpen wanneer ze nou precies komen. Als ik dan zeg dat het nog 3 nachtjes slapen is, antwoord ze: 'maar ik heb toch al 3 nachtjes geslapen?'

• 27 Maart 2012 - 06:59

Heleen:

Superleuk om iedere keer weer jullie verslag te lezen. Heerlijk te zien dat jullie het zo goed hebben. En wat fijn fijn dat er nu bezoek komt. Geniet van alles en elkaar.

• 27 Maart 2012 - 15:19

Karin Niemantsverdriet:

Heerlijk om jullie ervaringen daar mee te mogen ervaren ;-) .. en het filmpje helemaal top!!

Veel plezier met de familie!