Anders maar daarom niet minder leuk ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Anders maar daarom niet minder leuk ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Anders maar daarom niet minder leuk !

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

18 Maart 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Zaterdagavond stond in het teken van de Crab Feed. Een jaarlijkse fundraising avond van de school van Lasse. We wisten dat er krab en garnalen op het programma stond, maar verder hadden we geen idee wat ons tussen 18.00 en 22.30 te wachten stond.

De avond werd georganiseerd in het buurthuis: het "Rocklin city center". Een grote hoge zaal met een podium. We zaten aan tafel 35 met nog 6 anderen en konden dus weer kennis maken met wat Amerikanen. Het viel ons op dat de mensen bij ons aan tafel een soort waxine brandertjes met een kommetje bij zich hadden waarin ze boter smolten, en ook zelf schijfjes citroen mee namen.
Voor 40$ pp, kon je onbeperkt krab en garnalen eten.

Verder stond de avond in het teken van "raffles" (loterijen) en veilingen. In totaal werden er ongeveer 75 kavels geveild, vooral dineetjes, uitjes, wijn- of eetpakketten. Al met al weet de school of eigenlijk de oudercommissie, op deze manier behoorlijk wat geld op te halen, ik schat dat er toch snel zo'n 20.000 dollar opgehaald werd.

In de loterijen waren we niet gelukkig maar in de veilingen hebben we wel "gewonnen". Een ski weekendje en een weekendje aan Lake Tahoe.... activiteiten die de komende maanden toch op het programma stonden en waarmee we nu de school ook nog steunen. Natuurlijk en gelukkig.... kon je met een credit card afrekenen... wel netjes geregeld van die oudercommissie. Ook erg slim was dat je voor het dessert moest bieden op taarten die door moeders gebakken waren. Zo gingen er baksels in de vorm van een krab voor meer dan 100 dollar naar een tafel !!!!

Verder was er een Dj die in een gewoon verlichte zaal dus zonder gedimd licht of disco lampen de dansvloer toch vol kreeg met ouders en leerkrachten.

Het werd nog even spannend toe de juf van de kindergarten (kleuterschool) begon te dansen op het podium. Dat kan natuurlijk niet, gelukkig was er een twee man sterke security aanwezig om dit incident in de kiem te smoren...... het blijft een raar land dat Amerika. Door de rest van de avond over het podium heen en weer te patrouilleren en streng naar de dansende massa ouders en leraren te kijken konden deze twee gards verdere incidenten voorkomen.

Het was een super gezellige avond waarin we makkelijk een aantal hele aardige en mensen hebben leren kennen met wie we zeker contact gaan houden.

Het is verrijkend om te zien hoe in een hel verlicht dorpshuis de school 20.000 dollar ophaalt, door gewoon openlijk een beroep op je vrijgevigheid te doen; Iedereen een top avond heeft, die om half elf is afgelopen en waar vervolgens de kinderen een hightech computerlokaal aan overhouden !

Anders..... maar ook leuk zou ik zeggen!

• 19 Maart 2012 - 10:14

Inge:

Hahahaha, leuk verhaal om te lezen en trots op jullie dat jullie ook hebben bijgedragen hihihihi

Trouwens mooie bomen in bloei zeg, wauw!

• 19 Maart 2012 - 11:28

Eline:

Rare jongens die Amerikanen... ik wed dat Gea graag even had meegedanst met de juf op het podium. Afijn jullie uitjes zijn maar vast geregeld en wat een geld halen ze bij elkaar zeg. Zeker chique buurtje :-).

Groetjes, Eline