Toerist dicht bij huis ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu Toerist dicht bij huis ! - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

Toerist dicht bij huis !

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

11 Maart 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Roseville ligt een half uurtje rijden van Sacramento. Een plaats die niet zo bekend is als Los Angeles of San Francisco maar het is wel de hoofdstad van California. De regering is hier gevestigd, en omdat de staat hier veel meer bevoegdheden heeft dan in NL is er dus ook veel "overheid" gevestigd in Sacramento. In totaal wonen er zo'n 480.000 inwoners, toch maakt de stad niet die indruk.
Met onze Nederlandse verwachtingen reden we naar het centrum van de stad, op zaterdagmiddag. Met het gevoel: "het zal wel druk zijn". Dat bleek wat anders te zijn, lege straten en parkeerplaatsen in het centrum van de stad.... ook geen winkel te bekennen in het centrum.. Die zitten ook Sacramento allemaal in de "malls". We konden dus makkelijk parkeren in het centrum van deze stad (3 dollar per uur.... dat lukt in Amsterdam niet!). Rondom het regeringsgebouw is een park waarin alle boomsoorten van California staan en ook gedenktekens aan oorlogen, marineschepen en een kopie van de freedom bell. De bel die in de 18e eeuw gebruikt werd bij de onafhankelijkheidsverklaring.

Erg leuk, de kinderen vonden vooral de rondrennende eekhoorns een attractie. Daarna zijn we via het moderne centrum naar Old Sacramento gegaan. In de 18e eeuw is deze stad ontstaan rondom de gold rush, en er is wonderbaarlijk een beetje historie bewaard gebleven. Onder andere een oud schooltje dat net een kopie leek van de school uit de EO klassieker: 'Het kleine huis op de prairie' We voelden ons als toeristen dicht bij huis. Maar het was heerlijk om even niet in een franchise omgeving rond te lopen. Leuke attracties, lekker weer en hele grote ijsco's. een ware vakantiedag. Die afgesloten werd met een BBQ !

Die ochtend had ik een eerste wedstrijd gespeeld in de tenniscompetitie. Leuk om tegen Eric (advocaat 51) jaar te spelen. Het was lang gelden voor mij om weer eens een wedstrijd te spelen... gelukkig wel gewonnen.

Vanmiddag kregen we vrij onverwachts nog bezoek van een vriend van vrienden. (Ferry) die hier een week gewerkt had en het weekend met een vriend aan het toeren was op de motor in Califonia, Leuk om even bij te praten en wat VS ervaringen te delen.

Als je wilt zien waarom het ons hier zo goed bevalt kijk dan even deze commercial van de VVV van Califonia.... volgens ons klopt het wel !

• 12 Maart 2012 - 08:39

Alize En Nico:

Zo te zien is er in old Sacramento weinig veranderd sinds wij er in juni 1996 rondliepen met Fleur. Wij waren er op zondag toen was het waarschijnlijk nog stiller. Binnen enkele weken hopen we het met eigen ogen nog eens terug te zien. We staan bij wijze van spreken in de startblokken.

• 12 Maart 2012 - 20:32

AjaX Fan:

Goed om te zioenj dat de marketing ook in California doorgedrongen is...
    En we worden nog Kampioen;-)

• 17 Maart 2012 - 19:35

Eline Wassink:

Lieve mensen,

Heb ik alle adresgegevens allemaal keurig overgenomen van jullie verhuiskaart maar.... heb ik jullie waarbenjij site over het hoofd gezien. Gelukkig kwam Joan dit melden en staat jullie kaartje nog op de piano! Vanaf nu kan me niets meer ontgaan want krijgen we keurig een mailtje. Ik heb zojuist al jullie berichten gelezen en ben weer een beetje op de hoogte. Wat gaat het jullie goed zo te lezen. Leuk dat er zo veel sociale contacten zijn en dat de kinderen ook hun draai goed vinden. Over een paar dagen gaat Joan skiën (hij zal je missen Jeroen)! Vandaag weer op de hockeyvelden geweest om te supporteren en onze bolesdoorns gesnoeid. Heerlijk dat ik weer in de tuin kan ''kudderen''. Groetjes, Eline