BBQ seizoen geopend - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu BBQ seizoen geopend - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

BBQ seizoen geopend

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

05 Maart 2012 | Verenigde Staten, Roseville

We hadden een beetje een onrustige week omdat Annelie wat ziek was, maar gelukkig is ze weer goed opgeknapt. Wel weet ik nu dat je hier vlakbij een drive-thru-apotheek hebt, die heb ik natuurlijk meteen even uitgeprobeerd. Met m'n auto langs een loketje rijden en het recept afgeven, en een kwartiertje later weer om de medicijnen op te halen, geinig... De huisarts is nog net niet drive-thru , gelukkig maar.

Gelukkig konden we de week feestelijk afsluiten met de opening van het barbecue seizoen. Toch wel een mijlpaal. Het was de hele dag al zulk lekker weer dat Lasse vond dat hij nu wel een echte duik in het zwembad kon nemen, en of Jeroen dat dan even vast wilde leggen op video. Natuurlijk, maar het water is nog wel koud hoor Lasse. De zon heeft het water afgelopen weken 'opgewarmd' naar 17 graden Celcius en het chloor en pH niveau is inmiddels op pijl. Dus hij mocht het proberen. Deze zwemactie duurde welgeteld 5 seconden! Daarna heeft hij tien minuten op de trampoline in de zon liggen opwarmen.

Aan het eind van de middag hebben we de barbecue aangestoken. Nicole en Hannah kwamen nog langs en konden meteen aanschuiven. De hamburgers en worsten zijn hier zo groot dat ze met gemak konden meeeten en dan hadden we nog over. We hebben wel binnen zitten eten, omdat we buiten nog geen tafel hebben en omdat er wel erg veel muggen langs kwamen zoemen. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was erg lekker en gezellig.

Langzaam maar zeker raakt het hele huis ingericht. We hebben nog wat verlichting besteld, want de lampen zijn niet helemaal onze smaak en Nederlandse lampen passen hier niet. Voorlopig hebben we waarschijnlijk onze laatste tochtje naar de Ikea gemaakt om toch maar een grote bank te kopen, zodat het huis wat gevuld raakt. De Ikea is hier bijna identiek als aan die in Nederland. Zelfs de folder is gelijk, alleen de prijzen liggen hier iets lager. Ik kan me alleen niet herinneren dat Ikea banken ook als volledig knutselpakker uit de doos komen. Na 2,5 uur knutselen en bekleding strijken staat ie, en het resultaat mag er zijn. De bank zit/ligt verrukkelijk.

• 05 Maart 2012 - 19:03

Inge E.:

Hihihihi geweldig dat bouwpakket van Ikea! Tja het is en blijft een heerlijke winkel. Ik ga d'r komende maand ook shoppen hoor voor m'n nieuwe huisje.

Fijn dat Annelie weer opgeknapt is. Hopelijk kan zij ook snel net als Lasse een duik (eh... sprongetje?) in het zwembad maken. Laat de temperatuur maar snel oplopen van jullie mooie private pool!

Groetjes & op naar de volgende Wordfeud :o)

• 05 Maart 2012 - 19:20

Yvette:

Leuke lamp hoor! Lijkt verdacht veel op die van ons. Vinden ze hier ook prachtig. Groetjes uit Addis.

• 07 Maart 2012 - 13:53

Bea:

Wel stoer hoor Lasse!!Wij hadden vroeger een heel uur zemles in van dat koude water!!En dus heel snel een diploma. De volgdende keer samen met je papa op de video voor een duik en dan gaan wij hard lachen(nu hoor ik vooral Jeroen lachen...).
    voor allemaal een friesch tuutsje!

• 09 Maart 2012 - 12:23

Dion Schuurmans:

Hey,

hoe is het met jullie?

na vele goede voornemens om eens op deze site te kijken er nu (pas idd) van gekomen. Leuk om dit zo allemaal eens te lezen.

Veel succes en plezier, Gr Dion

• 10 Maart 2012 - 08:13

Ferry Bult:

Hey amerika gangers, berichtje van Ferry Bult, vriend van bob en mari/bart en maria.

Ik ben in san francisco en ga zaterdag en zondag 10 en 11 maart op pad naar yosemite en lake tahoe. Nog samen kopje koffie doen in Roseville op de terugweg naar SF?

Laat maar weten of je er tijd/zin aan hebt. Stuur even sms aan 4152448293.

Groeten, ferry