And the Oscar goes to.... - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu And the Oscar goes to.... - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

And the Oscar goes to....

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

26 Februari 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Films maken hier in Californie veel meer deel uit van het dagelijks leven dan in Nederland. Op mijn werk komt het geregeld voor dat mensen citeren uit films, vaak heb ik er nog nooit van gehoord. Hoogtepunt van het jaar (als het om films gaat) is wel "the Oscars". Niet alleen de uitreiking maar zeker ook "red carpet" show en de "after parties" worden door vele miljoenen mensen gevolgd.

In de red carpet show gaat het vooral om wie de mooiste jurk aan heeft. Hiervoor worden er door vooral vrouwen zelfs red carpet parties georganiseerd. Zoals we in NL voetbalanalisten hebben, heb je hier red carpet analisten die al een uurtje voor de show beginnen met de voorbeschouwing. De Oscar show zelf duurt een uurtje of drie en wordt natuurlijk regelmatig onderbroken door reclame. Dat dit jaar "The artist" wint, waarin de hoofdpersoon (ook beste acteur) bijna geen woord spreekt is dan wel weer komisch. Ook het feit dat de beste buitenlandse film uit Iran komt.... is volgens mij niet geheel toevallig.

Maar goed ik kan morgen op kantoor tenminste weer lekker over meepraten.

Vandaag hebben we onze eerste Amerikaanse verjaardagsfeestje gehad, we zijn uitgenodigd bij Wendy en Scott (buren twee huizen verderop).
Erg aardige mensen. Scott was piloot, dat is een iets minder goed betalende baan dan in NL, en zit nu in de handel in residu producten van amandelen. Ze hebben twee kinderen, van 2 en 4. Het was erg gezellig veel kleine kinderen die rond renden en uitstekende Mexicaanse biertjes en hapjes. En natuurlijk weer mensen die van Nederlandse afkomst zijn (van Santen) . We komen hier regelmatig mensen tegen die voorouders hebben die uit Nederland komen. Zo kwam Gea deze week nog Vance VanTasell tegen (van het eiland Texel). Zoals wij een Nederland een gesprekje over het weer hebben met onbekenden, beginnen Amerikanen bijna altijd over waar hun voorouders vandaan komen. En ze weten heel wat meer dan de gemiddelde Nederlander over hun afkomst.

Het tweede nieuwsitem dat groot is hier, gaat over het basketbal team de Sacramento Kings. Het is een NBA team dat meestal in de middenmoot eindigt. Maar er is sprake van dat het gaat verhuizen naar een andere stad als er geen nieuw stadion gebouwd gaat worden, waar de NBA meer geld kan verdienen. Stel je voor dat we in Nederland PSV zouden kunnen verplaatsen naar Almere.......

Verder heeft Gea zich deze week verdiept in zwembad chemicalien. Ze gaat proberen om ons zwembad zelf te onderhouden. Dat betekent een studie naar chloor- en ph waarden. Maar eerst moest ze berekenen hoeveel water er in onze zwembad zit... in Gallons (liters doen ze hier niet aan). Ook is Gea deze week druk geweest met het wieden van onkruid... de (tuin is toch best wel groot!) en ze heeft wat muurtjes geschilderd in huis. Het resultaat is natuurlijk weer uitstekend!

Met de kinderen gaat het prima, ze nemen de Starbucks koffie cultuur al helemaal over..... ze verkopen daar ook chocolademelk and they like it !

• 27 Februari 2012 - 14:20

Jan Van Lith:

Dag Jeroen en familie,
    Leuk om iets van jullie te horen.
    Ik wens jullie het allerbeste en geniet met volle teugen in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
    Groet van Jan

• 04 Maart 2012 - 21:33

Beukje:

PSV naar Lelystad is ook een optie...;-) Grappig dat gea haar eigen "poolboy"gaat doen. Betekent dat dat er geen mooie poolboys in de aanbieding zijn?

Have fun..

Groetjes Helena