10 weken zomervakantie (door Lasse) - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu 10 weken zomervakantie (door Lasse) - Reisverslag uit Roseville, Verenigde Staten van jeroen gea lasse annelie - WaarBenJij.nu

10 weken zomervakantie (door Lasse)

Blijf op de hoogte en volg jeroen gea lasse annelie

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Roseville

Vliegen naar Nederland was best grappig want je vliegt naar een ander tijdstip. Je moet ook gaan slapen, wij zaten boven in het vliegtuig. Dat was heel luxe met een eigen beeldscherm. Mama en ik gingen tegen elkaar tic tac toe spelen.

De eerste dag als je dan weer in Nederland bent moet je heel lang uitslapen, ik werd wakker gemaakt om 12 uur.
Toen ging ik een weekje naar mijn oude school. Mijn vrienden vonden het ook leuk om mij een keertje weer te zien. Ik vond het leuk om met mijn vriendjes te spelen en Nederlands te praten. En opa Dirk en oma Ant waren ook elke dag bij ons.

Daarna ben ik met Annelie met Nicopa en Omama naar de camping toe geweest. De Beerse Bulten, een heel mooi plekje precies tegenover het piratenschip met water erbij. En bij de camping was er een speelplaats binnen dat heet Konijnenhol. Boven was er een superleuke reuzenspeelplaats met glijbanen en klimmen en een ballenbak.

In Rijen vond ik het super leuk om al mijn vriendjes weer te zien. Ik ging spelen met Tom en Faber en Bas en Pharell en Sepp en Thijs en Tim de Jong en Tim Swanen. En ik ging bij Giel logeren en Giel bij mij. En we zijn naar Toverland geweest. We zijn in de Troy geweest, die staat in de top twee van de allerengste achtbanen van Nederland. Die gaat zo snel dat je als je wilt gillen je niet eens kan gillen. Een stuk zie je niet eens dat je naar beneden gaat en dan krijg je kriebels in je buik, dan gaat iedereen expres gillen.

We gingen weer terug naar Amerika. Daar zijn we nog met de camper weggeweest naar een hele saaie camping met geen speeltuin. We zijn wel naar een plek geweest die heette mysterie spot. Daar waren allemaal dingen die heel raar zijn. Een mysterie was een plank, als je daar een bal op legde rolde die omhoog, en iemands lippenstift werkte ook en water stroomde ook omhoog. We hebben een ritje met een stroomtrein gemaakt de berg op en terug. En we zijn ook naar een zee geweest, koud water maar wel leuk. We gingen in Santa Cruz pizza eten in een restaurant waar iedereen ging dansen. De obers deden mee en degene die pizza’s maakten gingen ook trucjes doen met pizza’s. Het was echt ongelofelijk leuk.

Thea en Rene (tante en oom) en Lisa en Mirthe kwamen bij ons logeren. Met mijn nichten ben ik naar Sunsplash geweest. Dat is een groot glijbanen park. Soms moest je een kwartier wachten. Bovenaan vond ik het heel spannend en toen ben ik toch gegaan. Eerst was het donker, toen was het licht, daarna draai je rond tot je in een gat valt in het midden. En dan kom je in een waterval met je band.
We zijn met Thea en Rene en Lisa en Mirthe met de camper mee geweest. We gingen naar een camping toe. We zijn naar een strandje geweest, toen ging ik meespelen met jongens die gingen met boomstammen boten maken. We hadden ook een huisje gemaakt.
Elke avond op de camping gingen we een vuurtje maken (jammer dat we geen marshmallows hadden). Bij een camping was een wandelpad langs hele grote reuzenbomen. Een boom heette the mother of the forest, maar die was in de fik gestoken. Dat was wel jammer. Onder een boom kon je doorlopen. Een boom heette ‘mother and son’ (moeder en zoon).

Ik heb een week summercamp gehad bij Johnson Ranch (de sportvereniging). Daar ging ik iedere dag heen. Een dag zijn we met de schoolbus naar Sixflags geweest. Met hele enge en ook hele leuke achtbanen. En we zijn een dag naar de movie geweest. Je mocht kiezen welke film en ik ben naar Diarys of a whimpy kid geweest. Verder gingen we elke dag spelen en zwemmen.

Op het einde van de vakantie zijn we naar het aquarium in San Fransisco geweest, het was ook een dierentuin en museum. Ze hadden ook kleine struisvogels. In het aquarium zwommen ook piranha's. En in het grootste aquarium zwom ook een duiker die de ramen ging schoonmaken en hij ging vertellen.

Nu is de vakantie bijna afgelopen en moet ik weer naar school. Het is leuk om weer naar school te gaan en alle vrienden weer te zien. Maar niet zo leuk dat ik niet meer elke dag vrij ben.

  • 21 Augustus 2012 - 10:58

    Eline:

    Tjsonge jonge Lasse, wat heb jij een lange en leuke vakantie gehad. Al die leuke dingen in Amerika hebben wij natuurlijk niet gedaan maar heel misschien kunnen we dat later nog eens doen. Wel zijn wij 12 jaar geleden ook op camping de Beerze Bulten geweest. Wij hebben een aantal cd's met liedjes van de musicals van Bultje het Konijn. Een heleboel liedjes kunnen we meezingen. Heb jij ook liedjes gezongen daar?

    Groetjes en veel plezier op school, Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Roseville

California dreaming

Recente Reisverslagen:

10 September 2012

Sportieve verjaardag

21 Augustus 2012

10 weken zomervakantie (door Lasse)

13 Augustus 2012

Summer camp

01 Augustus 2012

zomer

15 Juli 2012

Back in the USA
jeroen gea lasse annelie

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 44880

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 30 November 2015

California dreaming

Landen bezocht: